

















Solid Homme
Identity
Fashion
Logo redesign for Korean menswear brand Solid Homme. Solid Homme primarily uses a wordmark-style logo featuring the brand name SOLID HOMME.
The original logo had a wide, rectangular feel with rounded corners. We added weight to enhance the presence of the logo, which previously appeared visually elongated and thin. Clear separation of curves and straight lines emphasizes a modern and minimal image.
We designed a powerful emblem by partially concealing the redesigned logo, creating a design that seems to hold a story. This design functions not merely as a symbol, but as a visual device that conveys the brand's identity in a condensed form. Currently, this design is utilized as Solid Homme's steady-selling design and has established itself as the brand's core identity.
대한민국 남성 패션 브랜드 Solid Homme의 로고 리디자인 작업이다. 솔리드옴므는 주로 브랜드명인 SOLID HOMME를 활용한 워드마크 형태의 로고를 사용한다.
기존 로고는 가로가 넓고 사각형에 라운드 코너가 적용된 폰트 느낌이었다. 여기에 두께감을 더해 시각적으로 길고 얇아 보였던 로고의 존재감을 향상시켰다. 곡선과 직선을 확실히 분리해 모던하고 미니멀한 이미지를 강조했다.
리디자인한 로고의 일부를 가려 스토리를 머금는 듯한 강한 엠블럼을 디자인했다. 이 디자인은 단순히 심볼로만 기능하는 것이 아니라, 브랜드의 정체성을 압축적으로 전달하는 시각적 장치로 작동한다. 현재 이 디자인은 솔리드옴므의 스테디 셀링 디자인으로 활용되며 브랜드의 핵심 아이덴티티로 자리잡았다.


















Solid Homme
Identity
Fashion
Logo redesign for Korean menswear brand Solid Homme. Solid Homme primarily uses a wordmark-style logo featuring the brand name SOLID HOMME.
The original logo had a wide, rectangular feel with rounded corners. We added weight to enhance the presence of the logo, which previously appeared visually elongated and thin. Clear separation of curves and straight lines emphasizes a modern and minimal image.
We designed a powerful emblem by partially concealing the redesigned logo, creating a design that seems to hold a story. This design functions not merely as a symbol, but as a visual device that conveys the brand's identity in a condensed form. Currently, this design is utilized as Solid Homme's steady-selling design and has established itself as the brand's core identity.
대한민국 남성 패션 브랜드 Solid Homme의 로고 리디자인 작업이다. 솔리드옴므는 주로 브랜드명인 SOLID HOMME를 활용한 워드마크 형태의 로고를 사용한다.
기존 로고는 가로가 넓고 사각형에 라운드 코너가 적용된 폰트 느낌이었다. 여기에 두께감을 더해 시각적으로 길고 얇아 보였던 로고의 존재감을 향상시켰다. 곡선과 직선을 확실히 분리해 모던하고 미니멀한 이미지를 강조했다.
리디자인한 로고의 일부를 가려 스토리를 머금는 듯한 강한 엠블럼을 디자인했다. 이 디자인은 단순히 심볼로만 기능하는 것이 아니라, 브랜드의 정체성을 압축적으로 전달하는 시각적 장치로 작동한다. 현재 이 디자인은 솔리드옴므의 스테디 셀링 디자인으로 활용되며 브랜드의 핵심 아이덴티티로 자리잡았다.
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