













Nike - 모두의 운동장
Nike - Playground for all
Campaign, Motion, Typeface
Fashion, Sports
Widen & Kennedy Tokyo (Creative Directing)
Nike's “모두의 운동장(Playground for all)” campaign conveys the message that anyone can discover new possibilities through sports and enjoy the pleasure of sports equally, regardless of gender, age, or physical ability. The advertisement is set in an actual space created as part of Nike's "Recycling & Donation" campaign.
The "Everyone's Playground" typography, central to delivering the campaign message, drew motifs from the structures of metal playground equipment found in neighborhood playgrounds and sports fields—goalposts, seesaws, jungle gyms. We reinterpreted the forms of round pipes connecting and intersecting as typography.
The layout was composed so that playful typography and colorful, free-form graffiti and other graphic elements respond to each other. The free energy of children playing on the playground and the spontaneous movements created while using play equipment are infused throughout the design.
나이키 '모두의 운동장' 캠페인은 스포츠를 통해 자신의 새로운 가능성을 발견하고, 성별, 연령, 신체 능력에 관계없이 누구나 동등하게 스포츠의 즐거움을 누릴 수 있다는 메시지를 전달한다. 이 광고는 '나이키 리사이클링 & 기부' 캠페인의 일환으로 조성된 실제 공간을 배경으로 한다.
캠페인 메시지 전달의 핵심인 '모두의 운동장' 타이포그래피는 동네 놀이터와 운동장에 있는 골대, 시소, 정글짐 등 철제 운동기구의 구조에서 모티브를 얻었다. 둥근 파이프가 서로 연결되고 교차하는 형태를 타이포그래피로 재해석했다.
플레이풀한 타이포와 색색의 자유로운 낙서 등 그래픽 요소가 상호 반응하도록 레이아웃을 구성했다. 운동장에서 뛰노는 아이들의 자유로운 에너지, 놀이기구를 타며 만들어지는 즉흥적인 움직임이 디자인 전반에 녹아들었다.














Nike - 모두의 운동장
Nike - Playground for all
Campaign, Motion, Typeface
Fashion, Sports
Widen & Kennedy Tokyo (Creative Directing)
Nike's “모두의 운동장(Playground for all)” campaign conveys the message that anyone can discover new possibilities through sports and enjoy the pleasure of sports equally, regardless of gender, age, or physical ability. The advertisement is set in an actual space created as part of Nike's "Recycling & Donation" campaign.
The "Everyone's Playground" typography, central to delivering the campaign message, drew motifs from the structures of metal playground equipment found in neighborhood playgrounds and sports fields—goalposts, seesaws, jungle gyms. We reinterpreted the forms of round pipes connecting and intersecting as typography.
The layout was composed so that playful typography and colorful, free-form graffiti and other graphic elements respond to each other. The free energy of children playing on the playground and the spontaneous movements created while using play equipment are infused throughout the design.
나이키 '모두의 운동장' 캠페인은 스포츠를 통해 자신의 새로운 가능성을 발견하고, 성별, 연령, 신체 능력에 관계없이 누구나 동등하게 스포츠의 즐거움을 누릴 수 있다는 메시지를 전달한다. 이 광고는 '나이키 리사이클링 & 기부' 캠페인의 일환으로 조성된 실제 공간을 배경으로 한다.
캠페인 메시지 전달의 핵심인 '모두의 운동장' 타이포그래피는 동네 놀이터와 운동장에 있는 골대, 시소, 정글짐 등 철제 운동기구의 구조에서 모티브를 얻었다. 둥근 파이프가 서로 연결되고 교차하는 형태를 타이포그래피로 재해석했다.
플레이풀한 타이포와 색색의 자유로운 낙서 등 그래픽 요소가 상호 반응하도록 레이아웃을 구성했다. 운동장에서 뛰노는 아이들의 자유로운 에너지, 놀이기구를 타며 만들어지는 즉흥적인 움직임이 디자인 전반에 녹아들었다.
Nike - 모두의 운동장