





외부음식환영 (Outside Food Welcome)
Client: 인천맥주 Incheon Brewery
Art Directing, Identity, Space
Beverage
The "Incheon Brewery - Outside Food Welcome(외부음식환영)" location is, as its name suggests, a venue where outside food is permitted. As part of a market coexistence project to revitalize Sinpo Market, it's a space where visitors can freely bring food purchased from Sinpo Market and elsewhere to enjoy alongside Incheon Beer's craft beers. However, outside alcoholic beverages such as soju are prohibited.
Like the name "Incheon Brewery" itself, we didn't want it to look like an outside brand establishment. We aimed to create an atmosphere as if it had always been part of Sinpo Market. Just as shops in markets are called by what they sell—chicken shop, side dish shop, fruit shop—rather than by brand or store names, we prominently featured "Outside Food Welcome(외부음식환영)," the tap room's core concept. The Incheon Beer logo was kept small. It was important that it blend naturally with the market.
"인천맥주 외부음식환영" 지점은 이름 그대로 외부 음식 반입이 가능한 매장이다. 이는 신포시장 활성화를 위한 시장 상생 프로젝트의 일환으로, 신포시장 등에서 구매한 음식을 자유롭게 가져와 인천맥주의 수제 맥주와 함께 즐길 수 있도록 한 공간이다. 단, 소주 등 외부에서 가져온 주류는 반입이 금지된다.
"인천맥주"라는 이름처럼, 외부에서 들어온 브랜드 매장처럼 보이고 싶지 않았다. 원래부터 신포시장과 함께 세월을 보낸 것 같은 분위기를 내고자 했다. 시장에서는 브랜드나 가게 이름보다 닭집, 반찬집, 과일집 등 파는 물건으로 불리듯, 탭룸의 핵심인 '외부음식환영'을 크게 내세웠다. 인천맥주 로고는 작게 표시하는 정도에 그쳤다. 시장과 자연스럽게 어울려 보이는 것이 중요했다.
인천맥주 - 호랑이 Identity / Art Directing / Space






외부음식환영 (Outside Food Welcome)
Client: 인천맥주 Incheon Brewery
Art Directing, Identity, Space
Beverage
The "Incheon Brewery - Outside Food Welcome(외부음식환영)" location is, as its name suggests, a venue where outside food is permitted. As part of a market coexistence project to revitalize Sinpo Market, it's a space where visitors can freely bring food purchased from Sinpo Market and elsewhere to enjoy alongside Incheon Beer's craft beers. However, outside alcoholic beverages such as soju are prohibited.
Like the name "Incheon Brewery" itself, we didn't want it to look like an outside brand establishment. We aimed to create an atmosphere as if it had always been part of Sinpo Market. Just as shops in markets are called by what they sell—chicken shop, side dish shop, fruit shop—rather than by brand or store names, we prominently featured "Outside Food Welcome(외부음식환영)," the tap room's core concept. The Incheon Beer logo was kept small. It was important that it blend naturally with the market.
"인천맥주 외부음식환영" 지점은 이름 그대로 외부 음식 반입이 가능한 매장이다. 이는 신포시장 활성화를 위한 시장 상생 프로젝트의 일환으로, 신포시장 등에서 구매한 음식을 자유롭게 가져와 인천맥주의 수제 맥주와 함께 즐길 수 있도록 한 공간이다. 단, 소주 등 외부에서 가져온 주류는 반입이 금지된다.
"인천맥주"라는 이름처럼, 외부에서 들어온 브랜드 매장처럼 보이고 싶지 않았다. 원래부터 신포시장과 함께 세월을 보낸 것 같은 분위기를 내고자 했다. 시장에서는 브랜드나 가게 이름보다 닭집, 반찬집, 과일집 등 파는 물건으로 불리듯, 탭룸의 핵심인 '외부음식환영'을 크게 내세웠다. 인천맥주 로고는 작게 표시하는 정도에 그쳤다. 시장과 자연스럽게 어울려 보이는 것이 중요했다.
인천맥주 - 호랑이