












Travier
Identity,Packaging
Beverage,Restaurant
Trevier is a first-generation Korean craft brewery, established in Ulsan in 2003. Initially operated as a brewpub, it has since grown into a brewery distributing craft beer nationwide.
We conducted Trevier's rebranding. The classic ornamental symbol was refined with a modern sensibility to enhance readability. The wordmark also applied a bold typography system to improve readability with an overall weightier feel.
The four main beer can designs were assigned colors suited to each beer, making them easily distinguishable even when displayed mixed with other products on store shelves.
트레비어(Trevier)는 대한민국 1세대 수제 맥주 양조장으로, 2003년 울산에서 시작되었다. 초기에는 브루펍(Brewpub) 형태로 운영되었으며, 이후 크래프트 맥주를 전국적으로 유통하는 브루어리로 성장했다.
트레비어 리브랜딩 작업을 진행했다. 클래식한 장식의 심볼을 모던한 느낌으로 정리해 가독성을 높였다. 워드마크도 볼드한 타이포그래피 시스템을 적용해 전반적으로 묵직한 느낌으로 가독성을 향상시켰다.
메인으로 진행하는 4가지 맥주 캔 디자인은 맥주마다 어울리는 색상을 지정해, 매장 매대에 다른 상품과 섞여 진열되었을 때도 금방 구별할 수 있게 만들었다.













Travier
Identity,Packaging
Beverage,Restaurant
Trevier is a first-generation Korean craft brewery, established in Ulsan in 2003. Initially operated as a brewpub, it has since grown into a brewery distributing craft beer nationwide.
We conducted Trevier's rebranding. The classic ornamental symbol was refined with a modern sensibility to enhance readability. The wordmark also applied a bold typography system to improve readability with an overall weightier feel.
The four main beer can designs were assigned colors suited to each beer, making them easily distinguishable even when displayed mixed with other products on store shelves.
트레비어(Trevier)는 대한민국 1세대 수제 맥주 양조장으로, 2003년 울산에서 시작되었다. 초기에는 브루펍(Brewpub) 형태로 운영되었으며, 이후 크래프트 맥주를 전국적으로 유통하는 브루어리로 성장했다.
트레비어 리브랜딩 작업을 진행했다. 클래식한 장식의 심볼을 모던한 느낌으로 정리해 가독성을 높였다. 워드마크도 볼드한 타이포그래피 시스템을 적용해 전반적으로 묵직한 느낌으로 가독성을 향상시켰다.
메인으로 진행하는 4가지 맥주 캔 디자인은 맥주마다 어울리는 색상을 지정해, 매장 매대에 다른 상품과 섞여 진열되었을 때도 금방 구별할 수 있게 만들었다.
APAP6