












Pre-loved Fashion
Fruits Family
Campaign
Mobile App
FruitsFamily Campaign, Pre-loved Fashion. A visual strategy tailored to the nature of the secondhand fashion platform. We utilized actual fashion brand magazine advertisements as-is, preserving their crumpled and damaged textures. Packing tape textures were applied to express the unique feel of secondhand goods. This visually recreates the process of luxury fashion advertisements being recirculated over time.
Jjirashi (flyer) Series translates SNS characteristics into advertising. We focused on the SNS phenomenon where core content spreads quickly and widely without regard for format. We adopted the format of jjirashi sticker ads commonly seen in street bathrooms and similar locations, attempting a unique approach to promoting FruitsFamily. The stark contrast between high-end fashion and street flyers emphasizes the brand's unique positioning.
후루츠패밀리 캠페인, Pre-loved Fashion. 세컨핸드 패션 중고 플랫폼의 성격에 맞춘 비주얼 전략이다. 실제 존재하는 패션 브랜드의 잡지 광고를 그대로 활용해 구기고 손상된 텍스처를 살렸다. 여기에 박스테이프 텍스처를 적용해 세컨핸드만의 독특한 느낌을 표현했다. 고급스러운 패션 광고가 시간을 거쳐 다시 유통되는 과정을 시각적으로 재현한 것이다.
찌라시 시리즈는 SNS의 특성을 광고로 풀어낸 작업이다. 형식을 따지지 않고 핵심 콘텐츠만 빠르고 넓게 확산되는 SNS 현상에 주목했다. 길거리 화장실 등에서 쉽게 볼 수 있는 찌라시 스티커 광고 형식을 차용해, 후루츠패밀리를 알리는 독특한 접근을 시도했다. 하이엔드 패션과 거리의 찌라시라는 극명한 대비가 브랜드의 유니크한 포지셔닝을 강조한다.
Fruits Family Campaign













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FruitsFamily Campaign, Pre-loved Fashion. A visual strategy tailored to the nature of the secondhand fashion platform. We utilized actual fashion brand magazine advertisements as-is, preserving their crumpled and damaged textures. Packing tape textures were applied to express the unique feel of secondhand goods. This visually recreates the process of luxury fashion advertisements being recirculated over time.
Jjirashi (flyer) Series translates SNS characteristics into advertising. We focused on the SNS phenomenon where core content spreads quickly and widely without regard for format. We adopted the format of jjirashi sticker ads commonly seen in street bathrooms and similar locations, attempting a unique approach to promoting FruitsFamily. The stark contrast between high-end fashion and street flyers emphasizes the brand's unique positioning.
후루츠패밀리 캠페인, Pre-loved Fashion. 세컨핸드 패션 중고 플랫폼의 성격에 맞춘 비주얼 전략이다. 실제 존재하는 패션 브랜드의 잡지 광고를 그대로 활용해 구기고 손상된 텍스처를 살렸다. 여기에 박스테이프 텍스처를 적용해 세컨핸드만의 독특한 느낌을 표현했다. 고급스러운 패션 광고가 시간을 거쳐 다시 유통되는 과정을 시각적으로 재현한 것이다.
찌라시 시리즈는 SNS의 특성을 광고로 풀어낸 작업이다. 형식을 따지지 않고 핵심 콘텐츠만 빠르고 넓게 확산되는 SNS 현상에 주목했다. 길거리 화장실 등에서 쉽게 볼 수 있는 찌라시 스티커 광고 형식을 차용해, 후루츠패밀리를 알리는 독특한 접근을 시도했다. 하이엔드 패션과 거리의 찌라시라는 극명한 대비가 브랜드의 유니크한 포지셔닝을 강조한다.
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