

























Magpie Brewery
Art Directing, Identity, Packaging, Space
Beverage, Restaurant
Magpie Brewing is a pioneer of Korea's craft beer scene. Brewed exclusively in Jeju, Magpie has become an industry benchmark not only for its beer but also for its design.
In Magpie's early days, Gute Form designed the brand's iconic logo, which played a crucial role in Magpie's rapid growth and helped shape the early identity of Korea's craft beer movement. After a period of independent development, Gute Form rejoined to lead the brand's creative direction for several years.
However, as the market expanded, competitors with similar designs emerged. Magpie was no longer the only one of its kind. When we rejoined Magpie, the challenge was clear: preserve the brand's essence while creating a territory competitors couldn't replicate.
Magpie released new beers every two weeks, presenting fresh can and poster designs each time. The brand also actively engaged in collaborations with various brands and external events, establishing a distinctive design identity tailored to each project's nature to create differentiated experiences.
맥파이 브루잉은 한국 수제 맥주 씬의 선구자다. 제주에서만 양조되는 맥파이는 맥주는 물론이고 디자인으로도 업계의 벤치마크가 됐다.
맥파이 초창기, 구트폼은 브랜드의 상징적인 로고를 디자인했고, 이 로고는 맥파이의 급성장과 한국 크래프트 비어 신의 초기 정체성을 만드는 데 중요한 역할을 했다. 이후 자체 개발 기간을 거쳐, 구트폼이 다시 합류해 몇 년간 브랜드의 크리에이티브 디렉션을 이끌었다.
하지만 시장이 커지면서 맥파이와 비슷한 디자인을 가진 경쟁사들이 생겨났다. 더 이상 유일무이한 존재가 아니게 된 것이다. 우리가 다시 맥파이와 함께하게 됐을 때, 과제는 명확했다. 브랜드의 본질은 지키되, 경쟁사가 따라 할 수 없는 영역을 만드는 것.
맥파이는 2주마다 새로운 맥주를 출시하면서 매번 새로운 캔과 포스터 디자인을 선보였다. 또 다양한 브랜드와의 협업과 외부 이벤트를 활발하게 진행하는데, 각 프로젝트마다 협업의 성격에 맞는 독자적인 디자인 아이덴티티를 구축해서 차별화된 경험을 만들었다.
Magpie Bewery Identity / Art Directing / Packaging / Space


























Magpie Brewery
Art Directing, Identity, Packaging, Space
Beverage, Restaurant
Magpie Brewing is a pioneer of Korea's craft beer scene. Brewed exclusively in Jeju, Magpie has become an industry benchmark not only for its beer but also for its design.
In Magpie's early days, Gute Form designed the brand's iconic logo, which played a crucial role in Magpie's rapid growth and helped shape the early identity of Korea's craft beer movement. After a period of independent development, Gute Form rejoined to lead the brand's creative direction for several years.
However, as the market expanded, competitors with similar designs emerged. Magpie was no longer the only one of its kind. When we rejoined Magpie, the challenge was clear: preserve the brand's essence while creating a territory competitors couldn't replicate.
Magpie released new beers every two weeks, presenting fresh can and poster designs each time. The brand also actively engaged in collaborations with various brands and external events, establishing a distinctive design identity tailored to each project's nature to create differentiated experiences.
맥파이 브루잉은 한국 수제 맥주 씬의 선구자다. 제주에서만 양조되는 맥파이는 맥주는 물론이고 디자인으로도 업계의 벤치마크가 됐다.
맥파이 초창기, 구트폼은 브랜드의 상징적인 로고를 디자인했고, 이 로고는 맥파이의 급성장과 한국 크래프트 비어 신의 초기 정체성을 만드는 데 중요한 역할을 했다. 이후 자체 개발 기간을 거쳐, 구트폼이 다시 합류해 몇 년간 브랜드의 크리에이티브 디렉션을 이끌었다.
하지만 시장이 커지면서 맥파이와 비슷한 디자인을 가진 경쟁사들이 생겨났다. 더 이상 유일무이한 존재가 아니게 된 것이다. 우리가 다시 맥파이와 함께하게 됐을 때, 과제는 명확했다. 브랜드의 본질은 지키되, 경쟁사가 따라 할 수 없는 영역을 만드는 것.
맥파이는 2주마다 새로운 맥주를 출시하면서 매번 새로운 캔과 포스터 디자인을 선보였다. 또 다양한 브랜드와의 협업과 외부 이벤트를 활발하게 진행하는데, 각 프로젝트마다 협업의 성격에 맞는 독자적인 디자인 아이덴티티를 구축해서 차별화된 경험을 만들었다.
Magpie Bewery