








Neflix - Move to Heaven
Campaign, Motion
OTT
Widen & Kennedy Tokyo (Creative Directing)
Jo Ahyung (Motion)
A project for promoting the Netflix drama 'Move to Heaven.' We designed a card game set woven with questions about death.
We constructed visuals by mixing Korean funeral motifs with Western funeral motifs. Symbols related to funerals—chrysanthemums, portrait photographs—were expressed through line drawings, transforming a heavy and taboo subject into an approachable form. The graphics rendered in delicate lines address the theme of death directly yet calmly.
The designed card set was produced as an actual card deck and expanded to be playable online. Motion advertisements featuring cards flipping were screened at COEX. The movement of cards unfolding on large screens served to naturally bring the private and heavy subject of death into public discourse in a public space.
넷플릭스 드라마 '무브 투 헤븐'의 홍보를 위한 프로젝트다. 죽음에 관한 질문을 엮은 카드 게임 세트를 디자인했다.
한국적인 장례식 모티브와 서양의 장례식 모티브를 섞어 비주얼을 구축했다. 국화, 영정사진 장례와 관련된 상징들을 라인 드로잉으로 표현해, 무겁고 금기시되는 주제를 부담 없이 접근할 수 있는 형태로 전환했다. 섬세한 선으로 표현된 그래픽은 죽음이라는 주제를 직접적이면서도 담담하게 다룬다.
디자인한 카드 세트는 실제 카드 덱으로 제작되었고, 온라인으로도 플레이할 수 있도록 확장했다. 카드가 뒤집어지는 모션 광고는 코엑스에서 상영되었다. 대형 스크린에서 펼쳐지는 카드의 움직임은 공공장소에서 죽음이라는 사적이고 무거운 주제를 자연스럽게 공론화하는 역할을 했다.









Neflix - Move to Heaven
Campaign, Motion
OTT
Widen & Kennedy Tokyo (Creative Directing)
Jo Ahyung (Motion)
A project for promoting the Netflix drama 'Move to Heaven.' We designed a card game set woven with questions about death.
We constructed visuals by mixing Korean funeral motifs with Western funeral motifs. Symbols related to funerals—chrysanthemums, portrait photographs—were expressed through line drawings, transforming a heavy and taboo subject into an approachable form. The graphics rendered in delicate lines address the theme of death directly yet calmly.
The designed card set was produced as an actual card deck and expanded to be playable online. Motion advertisements featuring cards flipping were screened at COEX. The movement of cards unfolding on large screens served to naturally bring the private and heavy subject of death into public discourse in a public space.
넷플릭스 드라마 '무브 투 헤븐'의 홍보를 위한 프로젝트다. 죽음에 관한 질문을 엮은 카드 게임 세트를 디자인했다.
한국적인 장례식 모티브와 서양의 장례식 모티브를 섞어 비주얼을 구축했다. 국화, 영정사진 장례와 관련된 상징들을 라인 드로잉으로 표현해, 무겁고 금기시되는 주제를 부담 없이 접근할 수 있는 형태로 전환했다. 섬세한 선으로 표현된 그래픽은 죽음이라는 주제를 직접적이면서도 담담하게 다룬다.
디자인한 카드 세트는 실제 카드 덱으로 제작되었고, 온라인으로도 플레이할 수 있도록 확장했다. 카드가 뒤집어지는 모션 광고는 코엑스에서 상영되었다. 대형 스크린에서 펼쳐지는 카드의 움직임은 공공장소에서 죽음이라는 사적이고 무거운 주제를 자연스럽게 공론화하는 역할을 했다.
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