




















Vivien Hosiary
Packaging
Fashion
Alex Shu (Co-Design)
We completely redesigned the Vivien Hosiary packaging. Model photographs were strategically cropped or full-frame poses were selected to maximize visual impact while ensuring product visibility.
Gold and silver foil colors were used over the photographs to distinguish collections. The metallic sheen adds a premium feel while allowing each line to be distinguished at a glance on store shelves. A color system was established to clearly define product hierarchy, with gold foil applied to the luxury line and silver foil to the basic line.
Serif typography emphasized an elegant feel. The typography embodied the femininity and sophistication inherent in stockings as a product, and the choice of classic serif typeface effectively conveys the dignified image Vivien brand pursues. Overall, we completed a packaging system that highlights the product's luxury while allowing consumers to intuitively grasp necessary information.
비비안 스타킹 패키지 전체를 새롭게 디자인했다. 상품이 잘 보일 수 있도록 모델 사진을 전략적으로 크롭하거나, 화면에 꽉 차는 포즈를 선택해 시각적 임팩트를 극대화했다.
사진 위에 금박과 은박 색상을 활용해 컬렉션을 구분했다. 메탈릭한 광택이 프리미엄한 느낌을 더하며, 매장 진열대에서도 각 라인을 한눈에 구분할 수 있도록 했다. 금박은 럭셔리 라인에, 은박은 베이직 라인에 적용하는 등 컬러 시스템을 통해 제품 위계를 명확히 설정했다.
세리프 타이포그래피로 우아한 느낌을 강조했다. 스타킹이라는 제품이 지닌 여성스러움과 세련됨을 타이포그래피로 구현했으며, 클래식한 세리프체의 선택은 비비안 브랜드가 추구하는 품격 있는 이미지를 효과적으로 전달한다. 전체적으로 제품의 고급스러움을 부각시키면서도, 소비자가 필요한 정보를 직관적으로 파악할 수 있는 패키지 시스템을 완성했다.
Vivien Hosiary Packaging





















Vivien Hosiary
Packaging
Fashion
Alex Shu (Co-Design)
We completely redesigned the Vivien Hosiary packaging. Model photographs were strategically cropped or full-frame poses were selected to maximize visual impact while ensuring product visibility.
Gold and silver foil colors were used over the photographs to distinguish collections. The metallic sheen adds a premium feel while allowing each line to be distinguished at a glance on store shelves. A color system was established to clearly define product hierarchy, with gold foil applied to the luxury line and silver foil to the basic line.
Serif typography emphasized an elegant feel. The typography embodied the femininity and sophistication inherent in stockings as a product, and the choice of classic serif typeface effectively conveys the dignified image Vivien brand pursues. Overall, we completed a packaging system that highlights the product's luxury while allowing consumers to intuitively grasp necessary information.
비비안 스타킹 패키지 전체를 새롭게 디자인했다. 상품이 잘 보일 수 있도록 모델 사진을 전략적으로 크롭하거나, 화면에 꽉 차는 포즈를 선택해 시각적 임팩트를 극대화했다.
사진 위에 금박과 은박 색상을 활용해 컬렉션을 구분했다. 메탈릭한 광택이 프리미엄한 느낌을 더하며, 매장 진열대에서도 각 라인을 한눈에 구분할 수 있도록 했다. 금박은 럭셔리 라인에, 은박은 베이직 라인에 적용하는 등 컬러 시스템을 통해 제품 위계를 명확히 설정했다.
세리프 타이포그래피로 우아한 느낌을 강조했다. 스타킹이라는 제품이 지닌 여성스러움과 세련됨을 타이포그래피로 구현했으며, 클래식한 세리프체의 선택은 비비안 브랜드가 추구하는 품격 있는 이미지를 효과적으로 전달한다. 전체적으로 제품의 고급스러움을 부각시키면서도, 소비자가 필요한 정보를 직관적으로 파악할 수 있는 패키지 시스템을 완성했다.
Vivien Hosiary