





Wooyoungmi
Identity
Fashion
New emblem design for wooyoungmi, Korea's leading menswear brand characterized by clean lines and refined silhouettes inspired by architecture and art.
We approached this by extracting and recombining the initials W, Y, and M from WooYoungMi's existing wordmark. Deconstructing and recombining the structural elements of each letter, we condensed the brand's architectural aesthetic into the emblem.
Beyond the horizontally elongated wordmark logo, we developed a volumetric layout that harmonizes with the brand's existing empty square frame emblem. It was designed to work in a balanced way within the square frame while maintaining strong visual impact when used independently. This emblem goes beyond simply combining initials—it symbolically embodies wooyoungmi's design philosophy of minimalism with intensity.Retry
건축과 예술에서 영감을 받은 깔끔한 선과 세련된 실루엣이 특징인 대한민국 대표 남성 패션 브랜드 wooyoungmi의 새 엠블럼 디자인 작업이다.
WooYoungMi의 이니셜 W, Y, M을 기존 워드마크에서 추출해 재조합하는 방식으로 접근했다. 각 글자의 구조적 요소를 분해하고 다시 결합하며, 브랜드의 건축적 미학을 엠블럼에 응축시켰다.
가로로 긴 워드마크 로고 외에, 브랜드가 기존에 사용해온 빈 정사각형 프레임 모양의 엠블럼과 조화를 이룰 수 있는 볼륨감의 레이아웃을 개발했다. 정사각형 프레임 안에서도 균형감 있게 작동하면서, 독립적으로 사용될 때도 강한 시각적 임팩트를 유지하도록 설계했다.
이 엠블럼은 단순히 이니셜을 조합한 것을 넘어, wooyoungmi가 추구하는 미니멀하면서도 강렬한 디자인 철학을 상징적으로 담아낸 결과물이다.






Wooyoungmi
Identity
Fashion
New emblem design for wooyoungmi, Korea's leading menswear brand characterized by clean lines and refined silhouettes inspired by architecture and art.
We approached this by extracting and recombining the initials W, Y, and M from WooYoungMi's existing wordmark. Deconstructing and recombining the structural elements of each letter, we condensed the brand's architectural aesthetic into the emblem.
Beyond the horizontally elongated wordmark logo, we developed a volumetric layout that harmonizes with the brand's existing empty square frame emblem. It was designed to work in a balanced way within the square frame while maintaining strong visual impact when used independently. This emblem goes beyond simply combining initials—it symbolically embodies wooyoungmi's design philosophy of minimalism with intensity.Retry
건축과 예술에서 영감을 받은 깔끔한 선과 세련된 실루엣이 특징인 대한민국 대표 남성 패션 브랜드 wooyoungmi의 새 엠블럼 디자인 작업이다.
WooYoungMi의 이니셜 W, Y, M을 기존 워드마크에서 추출해 재조합하는 방식으로 접근했다. 각 글자의 구조적 요소를 분해하고 다시 결합하며, 브랜드의 건축적 미학을 엠블럼에 응축시켰다.
가로로 긴 워드마크 로고 외에, 브랜드가 기존에 사용해온 빈 정사각형 프레임 모양의 엠블럼과 조화를 이룰 수 있는 볼륨감의 레이아웃을 개발했다. 정사각형 프레임 안에서도 균형감 있게 작동하면서, 독립적으로 사용될 때도 강한 시각적 임팩트를 유지하도록 설계했다.
이 엠블럼은 단순히 이니셜을 조합한 것을 넘어, wooyoungmi가 추구하는 미니멀하면서도 강렬한 디자인 철학을 상징적으로 담아낸 결과물이다.
Wooyoungmi